Canton Fair on jaettu kolmeen viikkoon (Phase 1-3), ja niitten sisältöön kannattaa tutustua etukäteen joko nettisivuilla tai Canton Fair App:ssa. Messuilta löytyy 13 kategoriaa ja 55 osastoa, eli tuotteita löytyy valtavasti. Itse olin ensimmäisellä viikolla, ja siellä erityisesti kiinnosti rakennustuotteet ja materiaalit, teollisuustarvikkeet sekä energia ja ympäristö.
Tutustuin näytteilleasettajiin ennakkoon www-sivuston kautta, siellä on erikseen osio "buyers guide". Sivustolle tulee rekisteröityä - rekisteröitymisen tarvitsee joka tapauksessa saadakseen sisäänpääsyyn oikeuttavan messulipukkeen saapuessaan messuille. Rekisteröitymisestä tarkemmin erillisessä blogissa. Mutta siis joka tapauksessa rekisteröityminen kannattaa jo hyvissä ajoin. Sillä pääsee selaamaan näytteilleasettajia, ja sopimaan tapaamisaikoja jo ennakkoon.
Käytäntö osoitti, että itse messuilla appi toimi erinomaisesti näytteilleasettajien löytämisessä hakusanoilla. Näytteilleasettajat eivät aina ole loogisesti samassa paikassa, vaan he voivat valita paikkansa. Näyttäisi siltä, että sekä b2b ja kuluttajatuotteet kuten ilma-vesilämpöpumput ja akut oli ripoteltuna useammalle osastolle. Eli tähän tarkoitukseen aplikaatio oli oivallinen.
Toisaalta taas valtavissa messuhalleissa suunnistamiseen paperiversio oli paras. Siitä löytyi monessa eri mittasuhteessa tehtyjä karttoja, jolla pystyi suunnistamaan helposti oikealle messuosastolle tuhansien joukosta. Suosittelen lämpimästi käyttämään näitä kahta rinnakkain - se helpottaa todella paljon liikkumista.
Mikäli fyysinen messuosallistuminen ei ole mahdollista, tarjoaa Canton Fair myös online palveluja ostajille, neuvottelut ja tarjouspyynnöt voi laittaa tuottajille messuorganisaation kautta, he tarjoavat myös tulkkaus- sekä hankintapalveluita.